18 feb 2012

Guía para la Distribución (Talent Campus 2012)

Las siguientes ideas fueron desarrolladas por los distribuidores convocados al Talent Campus de la Berlinale. Después de muchos días de trabajo y discusión, se decidió enviar este documento a los realizadores del Campus, a modo de una primera guía para entender (e incorporar) la Distribución.
Acá va el original en (comprensible) inglés:


1.- Do not make films for yourself or with a festival in mind. Picture your audience. Thinking commercially of your project, doesn't make it any less artistic.

2.- A world sales agent is not the same as distributors. Having a sales agent doesn't guarantee a distribution in any territory!

3.- Get involved with distribution ASAP!!!! Even long before you find a distributor, it's important to picture how, when, where… your film should be distributed around the world.

4.- Think of producing advertising material right from the very beginning. (Stills, teasers, trailers, music samples…)

5.- Do your industrial research. Investigate company profiles and find the proper festival / sales agent / distribution company for your project. Distribution is finding the right agent.

6.- Distributors are not your enemy : there is no artistic difference in producing or distributing a film. Creativeness doesn't stop after the wrap.

1 comentario:

  1. Los agentes de ventas buscamos que se distribuya en todo el mundo, garantías no hay nunca, pero hacemos un trabajo duro para lograrlo... Ud. sabe bien que es así.

    Javier K.

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